Wolt-toimitukset saatavilla nyt myös kotimaisissa verkkokaupoissa – nopeille kuljetuksille yhä enemmän kysyntää

Woltin lähettikumppaneiden tekemät nopeat toimitukset tulevat nyt myös kotimaisten verkkokauppojen saataville. Logistiikkapalvelu Shipitin mahdollistama ominaisuus tarjoaa MyCashflow-verkkokauppojen asiakkaille nopeat toimitukset suoraan kotiovelle.

Nopeista kotiinkuljetuksista tuttu Wolt laajenee kotimaisten verkkokauppojen toimitustavaksi, sillä pääkaupunkiseudun MyCashflow-verkkokauppiailla on nyt mahdollisuus hyödyntää Wolt-toimituksia tavaroiden, vaatteiden ja muiden tuotteiden verkkokaupassa. Palvelu käynnistetään aluksi Helsingin keskustan ja Itä-Helsingin sisäisillä alueilla.

Shipitin, Woltin ja MyCashflow’n yhteistyön myötä Woltin lähettikumppaneiden tekemät toimitukset ovat ensimmäistä kertaa kotimaisten verkkokauppojen saatavilla. Saman päivän toimitukset on mahdollista ottaa käyttöön MyCashflow-verkkokaupoissa Shipit-logistiikkapalvelun kautta. 

Verkkokauppojen asiakkaille uusi palvelu tarjoaa mahdollisuuden tilata tuotteita kotimaisista MyCashflow-verkkokaupoista ja saada tilauksensa kotiin jopa alle tunnin kuluessa tilauksen tekemisestä. 

Nopeiden toimitusten kysyntä kasvaa voimakkaasti

Viime vuosina verkkokauppojen logistiikan tarpeissa on nähty suuri muutos, sillä Woltin ja muiden vastaavien palvelujen myötä asiakkaat ovat tottuneet saamaan toimituksensa entistä nopeammin – parhaimmillaan jopa kymmenien minuuttien kuluttua tilauksesta. 

Nopeiden toimitusaikojen mahdollistamiseksi verkkokaupoissa on tarvetta lyhyille, niin sanotuille last mile -kuljetuksille, joiden ansiosta tilaukset voidaan toimittaa nopeasti suoraan asiakkaan kotiovelle tai muuhun haluttuun sijaintiin.

Wolt-toimitusten käyttöönotto tukee verkkokaupassa vallitsevaa trendiä, sillä kotimaisten verkkokauppojen suosio kasvaa vauhdilla Suomen sisällä. Kansainvälisen postialan järjestö IPC:n syksyllä 2021 julkaisen tutkimuksen mukaan peräti 68 % suomalaisista aikoo ostaa jatkossa enemmän nimenomaan kotimaisista verkkokaupoista.

Yksi tärkeimmistä tekijöistä kotimaisten verkkokauppojen suosiolle Suomen sisällä selittyy nimenomaan toimitusten nopeudella. IPC:n tutkimuksen mukaan peräti 38 % vastaajista kertoi toimitusten nopeuden olevan syyn siihen, että ostopaikaksi valikoituu kotimainen verkkokauppa.

Wolt, MyCashflow ja Shipit tiiviissä yhteistyössä palvelun mahdollistamiseksi

MyCashflow-verkkokauppapalvelun taustalla toimivassa Pulse247 Oy:ssä halutaan vastata kuluttajien tarpeeseen saada tilauksensa perille mahdollisimman nopeasti.

– Ylläpidämme yli 2 000 verkkokauppaa Suomessa ja olemme saaneet asiakkailtamme palautetta koskien last mile -kuljetuksia. Kaupungistumisen ja ostokäyttäytyminen vaikuttavat myös verkkokauppaan ja yhä useampi haluaa tilaamansa tuotteet nopeasti sekä joustavasti, Pulse247 Oy:n liiketoimintajohtaja Pekka Juntunen kertoo.

– Mikäli kauppiaat eivät pysty tarjoamaan nopeampia toimituksia, tämä vaikuttaa heikentävästi verkkokaupan konversioon. Yhdessä kumppaniemme Woltin ja Shipitin kanssa olemme vastanneet nyt tähän kysyntään ja tuoneet verkkokauppa-asiakkaillemme nopeat Wolt-toimitukset, Juntunen jatkaa. 

Viimeisen vuoden aikana Wolt on laajentanut toimintaansa yhä enemmän ravintoloiden  ulkopuolelle, minkä ansiosta kuluttajat voivat tilata tuotteita tutuista elintarvike- ja vähittäiskaupoista ja saada ne kotiinsa Wolt-kuljetuksilla. Yhteistyö MyCashflow’n ja Shipitin kanssa laajentaa Woltin kuljetuspalvelut laajemmin myös kotimaisten verkkokauppojen hyödynnettäväksi.

– Olemme huomanneet, että nopeat kuljetukset niin ravintoloista kuin ruoka- ja muista vähittäiskaupoista ovat asiakkaidemme arjen helpottamisessa hyvin keskeisessä roolissa. Olemme valtavan iloisia siitä, että pääsemme yhdessä MyCashflow’n ja Shipitin kanssa mahdollistamaan nopeat kotiinkuljetukset tuhansille kotimaisille verkkokauppiaille, Woltin Suomen maajohtaja Henrik Pankakoski toteaa.

Shipit.fi on suomalainen kotimaan ja ulkomaan kuljetuksiin erikoistunut logistiikkayhtiö, jonka avulla voi lähettää paketteja suoraan vastaanottajan kotiovelle tai kuljetusyhtiöiden pakettiautomaatteihin ja noutopisteisiin. Yhteistyö Woltin kanssa tukee Shipitin strategiaa laajentaa yrityksen palveluvalikoimaa myös paikallisten pikakuljetus- ja kuriiripalveluiden saralle, jotta verkkokauppiaat voivat vastata paremmin kuluttajien tarpeisiin nopeista toimituksista.  

– Woltin lisääminen kuljetuspalveluihimme tuo mielenkiintoisia laajentumismahdollisuuksia sekä meille että asiakkaillemme. Lastmile-palvelut ovat muutenkin nostaneet päätään viime aikoina ja koronan vuoksi kysyntä on kasvanut räjähdysmäisesti. Asiakkaiden ostokäyttäytyminen on balansoitumassa ja moni haluaakin tilausten saapuvan kotiovelle pikimmiten, Shipitin operatiivinen johtaja Sami Hakanen kertoo.