Jos nettikauppa on jo nyt kovassa iskussa, on se sitä vielä nykyistä enemmän tulevaisuudessa. Maailma pienenee entisestään tekniikan jatkaessa kehitystään ja Afrikan, Etelä-Amerikan ja Aasian miljoonien uusien nettikäyttäjien tulvat suuntautuvat eri nettisivustoille.
Kansainvälistyvä kauppa
Jo nyt suomalaisille ostajille tarjotaan tuotteita laidasta laitaan täysin suomenkielisillä sivustoilla, mutta joissa itse sivusto ja sen tuotteet eivät ole lähelläkään Suomea. Ostajan tulee olla entistä tarkempi, mitä tilaa, miten maksaa ja millaiset mahdolliset reklamointimahdollisuudet ovat.
Samalla kun positiiviset mahdolliset lisääntyvät, tapahtuu kehitys myös toiseen suuntaa, eli sinisilmäisiä ja hölmöuskoisia ostajia tullaan pettämään myös tulevaisuudessa.
Mahdollisuudet ovat valtaisat
Opettelemalla internetin mahdollisuudet markkinoinnin kannalta, suomalainenkin tuote voi menestyä maailmalla. Jos se vain on laadultaa ja hinnaltaan kohdallaan. Kyse ei ole siitä, onko se halpa vai kallis, vaan siitä onko se positioitu oikein ja onko sillä oikea tarina.
Pohjan eli tuotteen, hinnoittelun, saatavuuden ja tarinan lisäksi pitää myös internetin markkinoinnin mahdolliset tekniikat olla hallussa. Kansainvälinen markkinointi vaatii erilaisia suunnitelmia ja toteuksia kuin pelkästään Suomessa tapahtuva, mutta hyvällä suunnittelulla voi saada jo pienillä panostuksilla tuloksia.
Avainasemassa tuote ja suunnittelu
Jos olet ajattelemassa oman verkkokaupan perustamista. Suunnittele kaikki ensin kunnolla. Totta kai kaupan voi aina tehdä uudelleen, eikä se välttämättä ole huono asia, mutta netissä ja markkinoinnissa hyvin suunniteltu on tosiaankin enemmän kuin puoliksi tehty.
Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.